Kaveri pyysi jo joskus kuukausi sitten, että jos voisin tehdä hänen ihanien kaksosten 3v synttäreille kyseisen kakun.
Vastasin, että TOKI! Tajuamatta, mihin päätäni olin pistämässä *nauraa*
Googlesta sitten kaveri katteli kakkuja ja laittoi linkin mieluiseen kakkuun. Muutoksia tein toki, mutta sama idea pysyi, eli siis logo ja kaksi kitaraa.

Mä en ole ikinä tehnyt mitään tämmöstä, mitään vastaavaa enkä liiemmin ottanut selvääkään, miten olisi helpointa!
Mutta kunnialla selvittiin. :)
Nyt jälkikäteen ajateltuna, täähän olikin ihan iisiä. Toki mä itse näen koristeissa paljonkin huonoa, mutta ensikertalaiseksi suoriuduin kuitenkin loistavasti!

Alotin koko projektin tosta logosta.

Ihan ihan aluksi kaulitsin sokerimassan suht paksuksi.
Printtasin netistä logon oikeassa koossa, joka sopisi kakun päälle ja ukko mulle sen kiltisti leikkasi paperista irti. Asetin paperin massan päälle ja kirurginveitsellä leikkasin irti.
Sitten siistin reunoja ja asetin paperin takaisin. Hammastikulla sitten tökin nuo kirjainten ääriviivat ja jätin pariksi päiväksi kuivumaan.

Tein pikeeriä, oikein oikein paksua ja pursottelin kirjainten ääriviivat. Kerrankin mun pikeeri onnistui loistavasti, eikä kovinkaan montaa ilmakuplaa koko prosessin aikana näkynyt!

Annoin hetken kuivahtaa ja sitten täytin nuo kirjaimet ohuemmalla pikeerillä ja levitin hammastikulla. Hammastikut toimii kyllä kaikessa! :D

Kitarat tein siten, että ukko mulle senkin leikkasi irti paperista, leikkasin massasta irti ja jätin kuivumaan.
Kuivuttua mä sitten lisäsin yksityiskohdat ja muut. Tässä kitarat

Tuo kukkasella varustettu oli neidin kitara ;)

Eilen illalla sitten paistoin pohjan. Mulla ei ole vielä sitä ihanaa reunavuokaa, joten lasagnevuoka sai luvan toimia kakkuvuokana.
Laitoin pohjalle leivinpaperin palasen ja voitelin ja jauhotin reunat. Munia oli 6kpl.

Aluksi oli tarkoitus tehdä kaksi väliä, mutta kakku painui vähän kasaan, kiitos ihanan mieheni, joka sanoi kakun olevan valmis :D
Noh, eipä se mitään, kyllä nuo täytteet yhteenkin väliin saa!

Välissä siis alimmaisena mansikkahilloa, keskellä oikein paksua diplomaattikreemiä ja päällimmäisenä banaaniviipaleita, joihin jokaiseen tiputin pisaran limemehua tummumista estämään.
Nämä siis toiveesta.
Paksua diplomaattikreemiä siksi, että kakku piti kuljettaa noin 40min ajomatkan päähän ja kakun pitäisi pysyä kasassa. Kyllä jännitti!

Tein sokericremeä, joka tällä kertaa onnistui hyvin ja sitä oli helppo käsitellä.
Vuorasin kakun sillä ja tähänkin lopputulokseen olin tyytyväinen, VIHDOIN!

Päällä sitten sokerimassa. Mustaa, pikkuisen valkoista ja valkoista Wiltonin pastaväriä.
Väri on siis joku oikein tummanharmaa. Nää kaks ekaa kuvaa vähän vääristää, ei noin haalea harmaa kyllä ollut, mutta en parempiakaan kiireessä saanut

Tässä kotona koristeiden kanssa (nyt myös se oikea sävy tuossa kakussa)

Ja sitten juhlapaikalla, kun olin laittanut koristeet kakun päälle. Kuljetin siis erikseen, koska koristeita ei kiinnitetty kakkuun mitenkään.

Ja vielä sisältä

Ja viimeiseksi sitten juhlapöytä, josta puuttuu limukat ja ahhh, törkeen hyvät pitsasiipaleet!

Onnea vielä ihanille ja isoille kaksosille! <3