Tai siis kakkuvuokaleipä :D

Mä härskisti pöllin tän ohjeen A la Marien sivuilta.
Iihan pikkasen muokkasin, koska täysin samoja aineksia ei löytynyt kaapista.
Tässä ohje, miten mä tein tuon leivän.

0,75dl vettä
2dl maitoa
½dl rypsiöljyä
1pss kuivahiivaa (rainbow)
6dl vehnäjauhoja
1tl paprikajauhetta
½dl paahdettua sipulirouhetta
1,5rkl pizzamaustetta
3/4tl suolaa
1rkl sokeria

Mittaa kulhoon vesi ja maito. Lämmitä noin 40 asteiseksi, eli vähän kuumemmaksi kuin kädenlämpöiseksi.
Lisää suola, sokeri ja kuivahiiva. Sitten öljy ja mausteet.
Lisää vehnäjauhot vähitellen ja vaivaa kunnes irtoaa sormista ja kulhon reunoilta.
Anna kohota 30min.
Kumoa taikina pöydälle, jossa vähän jauhoja ja vaivaa hetki.
Laita vuoan pohjalle leivinpaperi (vuoka 24cm) ja taputtele taikina vuoan pohjalle.
Anna kohota 45min. Tää kohotus on ihan supertärkee, joten ei kannata hötkyillä. Mä vähän hötkyilin ja seuraukset näkyy kuvista=ei noussut niin hienosti ku alkuperäisellä tekijällä :D

Paista 175 asteessa noin 25 minuuttia.
Ihan keskitasolla mä ton paistoin.

Anna jäähtyä vuoassaan hetken ja sen jälkeen siirrä ritilälle jäähtymään.

Ohjetta voi varioida vaihtelemalla mausteita tilanteen mukaan.
Mä itse etsin tollasta leipäohjetta, koska olen kohta tekemässä kaksi voileipäkakkua. :)

Leipä oli kyllä ihan taivaallisen hyvää. Jo pelkkä tuoksu huumasi mut. :)