Okei. Juttu on nyt niin että...

Sulkekaa silmät ja ajatelkaa mielessänne suklaista, samettisen pehmeää ja hedelmäistä.
Nämä kaikki yhdessä rullassa. Täydellisessä tasapainossa keskenään.
Eikö kuulostakin aika täydelliseltä?

Noh, sitä se todellakin on!

Mä olen tätä jo hetken suunnitellut. Olin varma, että jossain olin ohjeenkin nähnyt, mutta en sitä kyllä mistään etsinnöistä huolimatta löytänyt.
Eli soveltamaan vaan!

Mulla on brownies ohje, jota käytän yleensä aina. Tännekin olen sen laittanut joskus, en vain jaksaisi nyt etsiä linkkiä :)
Mutta! Jotain täytyy soveltaa, jotta se sopii torttulevyksi!

Näin sen tein ja tästä riittää pellilliseen

60g tummaa suklaata ja 140g maitosuklaata =200g suklaata, missä vain suhteessa itse tykkää
2dl sokeria
200g voita
1tl vaniljasokeria
4 munaa
1 3/4dl vehnäjauhoja
3/4dl kaakaojauhetta

Sulata suklaa ja jätä jäähtymään.
Vatkaa voi ja sokerit "vaahdoksi"
Lisää munat yksitellen ja sekoita nopeasti, mahdollisimman vähän, sekaisin
Sekoita jauhot ja lisää ne seokseen.
Viimeisenä sitten sulatettu suklaa.

Levitä pellille (leivinpaperin päälle) tasaisesti
Paista 175 asteessa jonkun aikaa.
Minä pölhö unohdin katsoa, että minkä aikaa, mutta joku 15-20 min on varmasti erittäin realistinen.
Tarkkaile, ettei pohja paistu kuivaksi.
Pohjan kuuluu jäädä kosteaksi, ei märäksi. Kun tikkuun ei jää mitään muuta kuin "kosteutta" pohja on hyvä.
Nenälläkin voi päätellä aika paljon ;)

Jäähdytä hetki pellillä ja kumoa sitten sokeroidun leivinpaperin päälle jäähtymään.
En suosittele laitettavan täytettä lämpimän pohjan päälle.

Täyte:
1prk kermaa (itse laitoin ihan vaan flora vispiä)
250g maitorahkaa valutettuna
Vanilliinisokeria

Aloita edellisenä päivänä tolla maitorahkan valuttamisella:
Kulho, sen päälle sihvilä ja siihen suodatinpussi johon maitorahka laitetaan
Laita jääkaappiin vähintään yön ajaksi. Itse valuttelin noin 24h.
Miksikö?
Maitorahka on liian löysää sellaisenaan tähän täytteeseen.
Kun maitorahkan valuttaa, siitä tulee tuorejuuston kaltaista paksua tavaraa.

Vatkaa kerma ja lisää maitorahka ja sokeri. Tarkista maku, ettei ole kitkerä rahkan takia.

Levitä rahka jäähtyneen pohjan päälle ja painele marjoja kaveriksi.
Itse käytin pakastimesta mansikoita ja karhunvatukoita

Kääri rullalle ja laita jääkaappiin tekeytymään 1-2tunniksi.
Tällä ohjeella tulee aika hyvän kokoinen jötkäle!

Vielä kun saisin kääretortuistani semmoisia pyöreitä, eikä tommosia hieman littanoita!

Ja mässäilykuvaa erittäin läheltä täytettä! NAM NAM NAM!!

Tää oli jopa parempaa, mitä mä ajattelin sen olevan. Ah!