Mun on tehnyt mieli kokeilla tätä jo pitkän aikaa.
Ja kun mun Sly lähetti maaliskuussa paketin, jossa oli tää ohje ja vähän aineksiakin, alko tehdä vielä enemmän mieli tätä piirakkaa.
Mutta ei vaan oo kerennyt.

Nyt kerkesin ja himo oli sen verran kova, että tehtävä oli.

Tää on tosi simppeli ja aika nopeakin.
Hävettää, mutta jemmasin Slyni lähettämän lappusen johonkin niin hyvään paikkaan ,etten sitä löytänyt eiliseen himooni, joten voipi olla, että hieman erihojeella menin ja tein, tai sitten en ;)

Mä vihaan keksipohjia. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta mun keksipohjat ei oo koskaan semmosia, ku haluaisin niiden olevan. Eikä se todennäkösesti olisi mahdollistakaan saada.
Mut murenee kyllä (kuten alemmasta kuvastakin sen näkee :D )

Noh, kaivelin kaappia ja totesin, että Digestivejä on liian vähän, otin sit Marie-keksin tyyppisiä keksejä muutaman ja kourallisen jyväshyvän kaurakeksejä, murssasin laitteella, kyllä, olin liian laiska käsin murskaamiseen. :P
Noin 15 kokonaista digestiveä olis tullu noista kekseistä yhteensä.
Laitoin 90g voita ja kaks tl sokeria.
Painelin vuokaan. Voi luoja mä tartten irtopohjasen piirakkavuoan!
Paistoin 150 asteessa 10 minsaa.
Nosta jäähtymään ja nosta uunin lämpö 175 asteeseen

Sitten täytteeseen. Tarttet:

5 keltuaista
1tlk kondensoitua maitoa
3 limen kuoren
3 limen mehun ja pruittauksen limemehua pullosta TAI 4 limen mehun. Multa loppu siis limet kesken :D

Vatkaa sähkövatkaimella keltuaisia hetki. Ohjeessa tais olla, että kunnes sanekee, mut mä mitään semmosta osannu huomata, vatkasin ehkä 4-5min, et keltuaiset oli tuplannu ittensä.
Sekoita kondensoitu maito sekaan ja vatkaa vielä hetki ihan reippaasti.
Hiljennä laite ykköselle ja nakkaa limen kuori ja mehu sekaan. Sekoita hyvin.
Kaada täyte vuokaan ja paista 20 minsaa.
Nosta jäähtymään ja kun on jäähtynyt, nosta yöksi jääkaappiin.

Noin mä tein ja voi taivas mitä herkkua!
Ehkä parasta ikinä! Suosittelen kyllä kaikille Limen ystäville. Ite kun rrrrrrakastan limeä niin tää on kyllä niin mun torttuni :D