Vuodessa on kaksi juhlaa, jolloin mun ei tarvitse tehdä kakkua, äitienpäivä ja omat synttärit! :)
Silloin ukko tekee kakun tai piirakan tai tortun, mitä mä nyt minäkin vuonna haluan. Joskus olen jopa yllätyksen saanut.

Mutta jos mä en saa kakkua tehdä, haluan tehdä jotain.

Täksi vuodeksi suunnittelin, että teen FairyCakeseja, päässäni ne näyttää muffinsseilta, mutta matalemmilta.
Noh, en tehnytkään niitä sitten, vaan ihan tavallisia muffinsseja, joihin ohjeen keksin päästäni.
Muffinssiresepti on vaan niin yksinkertainen, että kaikki on melkein samanlaisia ;)

Mies vie myöhemmin äidilleen muutaman, taidan laittaa esikoisen isin mukaan, käyvät toivottamassa hyvää äitienpäivää, tai hyvää mummonpäivää!

Mä en koristellut näitä, koska ovat tosi pehmeitä ja hyviä ilman mitään koristeluita. Mutta pieni höspähdys tomusokeria sopisi varmasti. :)
Nämä nautitaan siis äitienpäivä kahvien kanssa!

Tarkoitus oli jakaa resepti myöhemmin teidän kanssa, mutta kun tuo nyt tuntui toimivan, niin tässäpä tulee!
Tosi iisi tehdä!

90g voita
1,5dl sokeria
4dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta
1tl ruokasoodaa
2tl vaniljasokeria
2 munaa
½dl maitoa

Vatkaa voi ja sokeri hyvin sekaisin.
Yhdistä jauhot ja lisää puolet rasvasokeriseokseen.
Lisää munat ja sekoita hyvin, mutta älä vaivaa.
Lisää loput jauhot ja maito. Sekoita varovasti sekaisin.

Tästä tulee 12 normaalikokoista muffinssia.

Uuni 190 astetta noin 15 min.

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄIDEILLE!!!!!!