Mun appivanhemmat on ollut 30 vuotta naimisissa!
Tätä juhlistettiin viikonloppuna pienesti. Syötiin PALJON hyvää ruokaa ja kakkua jälkkäriksi.
Anoppi teki ruoan, minä kakun, niinkuin yleensäkin :D

Ihan ekaks, kattokaa!

Eikö olekin aika nätti? Ja korkea? Mun kakut harvemmin on noin korkeita, köh köh :D
Kerrankin onnistui! :) Tuo siis edellisen postauksen ohjeella tehty myöskin, alaspäin kun rullailee, siellä se ohje jossain välissä on. 

Tää kakku kinnas kyllä vastaan alusta asti joka toisessa asiassa! Eka kakkupohja onnistuu sikahyvin, sitten koristeita kun teen, ensimmäiset kokeilut näyttää joltain ihan muulta kuin pitäisi ja kun ne alkaa sujumaan, ei ne oikeasti onnistukaan. Joo. Noh, tiedänpäs, että tästälähtien käytän VAIN oikeeta sokerimassaa tai kukkamassaa koristeiden tekoon, en tota massaa, millä päällystin kakun. Siihen palaan kohta.
Ihmeen kaupalla sain koristeet kuitenkin kasaan ja ihan nättejäkin niistä mielestäni tuli. Tein kolme orkideaa, jokaiselle kymmenykselle yksi. Ja tottakai, en tehnyt varakappaleita, kun noiden kolmenkin tekeminen oli niin hikistä hommaa. Tottakai yksi koristeista hajosi! Ja yhdestä irtosi terälehti matkalla anoppilaan. Irronnut terälehti nyt ei mitään haitannut, kun sitä tuskin huomasi, mutta rikkoutunut kukka kyllä harmitti.
Tässä se olisi ollut

Ja tästä onkin hyvä hypätä helminauhaan.
Tarkotukseni oli tehdä alareunaan helminauha, joka kiertää koko alareunan.
Yöllä hämyisinä tunteina mulle juolahti mieleen jotain, josta en päässyt yli. Enkä ympäri. Kun olin helminauhan saanut kakun alareunaan, mä en vaan voinut lopettaa!
Alunperin oli mielessä toisenlainen juttu, mutta ehkä semmonen sitten ensi kerralla ;) Nyt tein luikertelevia helminauhoja ympäri kakkua.
Tiedän! Joskus vähemmän on enemmän, mutta mä kovin tykästyin tähän ulkonäköön, eikä tossa ole liikaa helminauhaa, eihän?

Kerkesin saamaan onneksi kuvia kakusta kaikkien kukkien kanssa, ennenkuin tuo yksi putosi. :)

Tässä on pari ulkokuvaa, Kimaltelee

Muistakaa aina varata massaa tarpeeksi! Minä, joka yleensä varaa massaa yli tarpeiden, varasin nyt vähän liian vähän ja olikin aika taiteilua.
Kakku on kuorrutettu valkosuklaanmakuisella sokerimassalla, myös helminauhat ja kukat ja kaikki on tehty kyseisestä massasta. Kukkamassaan sekoitin vähän gum-texiä sekaan, että kovettuisi paremmin ja nopsemmin. Auttoi se vähän. Tää mässä ei sovellu kyllä 3D koristeiden tekoon. Hyvää, todella ihanan hyvää kakun päällä tosin! Namm!
Eli siis, mulla oli aavistuksen verran liian vähän tota päällysmassaa, jouduin kaulitsemaan noin 1,5mm paksuksi ton massan, joka on aivan liian vähän. Temppuilemalla mä sain kuin sainkin massan kakun päälle! Yksi pieni repeämä tuli taakse (annoin sen anteeksi) ja kaksi pientä vekkiä tuli myöskin taakse. Ei paha. Odotin pahempaa lopputulosta! :D

Ja tietenkin, yksi lähikuva vielä kukasta :)

Ja sisällä kakussa piilossa valkosuklaamousse ja mango-aprikoosi hyydykejauheesta tehty mousse.
Lisäksi laitoin aprikoosi-mandariinimarmeladia molempiin kerroksiin. 
Kostukkeena vaniljamaito.
Mango-aprikoosi maistuu ihan solerolta! Me rakastuttiin! Mmmmmmm

 

Onnea vielä appivanhemmilleni!