Otsikon nimellä nämä meillä kulkee, vaikka eivät olekaan yhtään pullamaisia, enemmänkin oikeiden pannukakkujen tyylisiä. :)
Ohje on joltain sukulaiselta, joka on jo kaaaauan sitten poistunut ja nyt sitten kiertelee "äidiltä tyttärelle" -tyylillä.

Näissä on se, että niitä voi syödä suolaisen tai makean kanssa, kukin tyylillään.
Meillä lapsille kelpaa kummin vain, ukolle makean kanssa ja itse suosin suolaisia kavereita näille plättysille. ;)

Opiskelija-asunnossa asuessani mulla oli mitä ihanin ja näppärin lettupannu. Siinä oli neljä tai viisi syvennöstä pienille lettusille.
Erittäin kätevä näitä paistaessa, muttei todellakaan välttämätön!
Harmi vain, se unohtui muutossa sinne asuntoon, kun muutto hoitui vähän kiireellä ja mä siinä sitten jouduin sairaalaankin, että ukko joutui loppusiivoukset hoitamaan jne. :D
Jonain päivänä mä ostan semmoisen itselleni, ihan varmasti. Ehkä joululahjaksi ;)

Eli siis, se ohje näihin herkkupalasiin. Paljastankohan sitä teille? Vai jätänkö paljastamatta ja saatte katsella vain kuvia? Hmmm.

Äh, mulla on hyvä fiilis, mun uusi puhelin on nimittäin jo melkein mun käsissä, vielä kun malttaisi muutaman tunnin odotella!

2 munaa
1dl sokeria
1dl öljyä
2dl maitoa
2tl leivinjauhetta
4dl vehnäjauhoja

Kaada maito kulhoon ja sekoita munien rakenne maidon kanssa rikki.
Lisää loput aineet ja viimeisenä öljy.

Paista mieleisesi kokoisia plättysiä pannulla, voissa tai tilkassa öljyä.
Minuutti pari per puoli +puoliteholla, eli 1-6 asteikolla, 4. :D

Taikinasta tulee aika paljon, jos tekee pieniä:

Kaverukset isot ja pienet. Mä tykkään enempi noista pienistä, kun menee ei nyt ihan kokonaisena suuhun, mutta haukun kautta :P

Ja kaveriksi soossia!

1 prk kermaviiliä
1pss valkosipuli dippijauhetta
1prk tonnikalaa

Sekoita kermaviili ja dippijauhe.
Valuta tonnikala ja lisää sekaan.
Sekoita ja anna mausuta jääkaapissa hetki.

TAIVAALLISTA! HERKULLISTA! Njam!